Klik venligst
Del på Facebook   Print siden  

Lokale Aalborg-virksomheder udnytter de digitale muligheder

sponsorerede artikler
Torsdag 27. august 2020 kl. 06:00

Lokale Aalborg-virksomheder udnytter de digitale muligheder
Arkivbillede


Der findes efterhånden et utal af forskellige muligheder man kan benytte sig af, hvis man ønsker mere salg. Også de fysiske butikker i Aalborg er begyndt at få øjnene op for de mange muligheder. Længe har mange haft en form for opfattelse for, at digital markedsføring kun gjorde sig gældende for online-baserede virksomheder, men sådan er det overhovedet ikke.

Flere kunder i de fysiske butikker
Når man har en fysisk butik, er der mange forskellige værktøjer man kan benytte sig af. Vi kender alle sammen Facebook, og nok også mulighederne med at man kan følge virksomhedssider, og er nok også blevet vant til at vores feed fyldes med mere og mere reklame.
Reklamen er naturligvis én vigtig indtjeningskanal for Facebook (og øvrige sociale medier), men balancen mellem både at ramme en platform der er brugbar og kommerciel kan ofte være en udfordring.

Det er Facebook også bekendt med, hvorfor der løbende laves tiltag der kan gøre brugeroplevelsen så god som mulig. Dette er også nok Facebook er lykkedes med, samtidig med at brugerne også er blevet bedre til ignorere/ sortere i den reklame de rammes af i deres nyhedsfeed.

Reklamen bør ikke ses som irriterende
Men reklamen behøver ikke at være irriterende, men irritationsmomentet opstår hvis man henvender sig til den forkerte målgruppe. At segmentere er bestemt ikke nogen nem ting at mestre – og sådan har det aldrig været, hverken hvis vi snakker online eller trykt markedsføring.

En måde hvorpå man kan gøre sin indsats mere målrettet som fysisk butik, er blandt andet at installere det man kalder for en Facebook pixel på ens hjemmeside (hvis man har sådan én). Det kan også være at man laver annoncering målrettet til de brugere der har vist interesse i ens Facebookside – følgere eller interaktioner på noget af det organiske indhold man løbende deler med sine kunder.

En klar strategi er nøglen
Det vigtigste med markedsføringen er blot at der er tænkt over det. Har man ikke en klar strategi og målsætning med sit indhold, kan det i værste tilfælde give et negativt afkast – hvilket bestemt ikke er hensigten med at igangsætte nye marketingtiltag.
Støt lokalt.
© Copyright 2020 aalborgidag.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.



Flere i denne sektion:

- Må man svømme med en full face dykkermaske i Aalborgs svømmehaller? - sponsorerede artikler

- Guide til brylluppet: sådan gør du processen mere overskuelig - sponsorerede artikler

- Gør væggene sjove at se på med en ny plakat - sponsorerede artikler

- Skal du starte på studie i Aalborg? - sponsorerede artikler

- Skal du indrette et børneværelse? Her får du tips og tricks - sponsorerede artikler

- Når livet gør mest ondt, og du skal tage af sted med en kær person - sponsorerede artikler

- Sådan finder du den helt rette seng - sponsorerede artikler

- Sådan kommer du godt i gang med at træne - sponsorerede artikler

- Ting du skal overveje hvis du skal have nyt køkken og bad - sponsorerede artikler

- Find et godt cover og beskyt din smartphone - sponsorerede artikler

- Lokale Aalborg-virksomheder udnytter de digitale muligheder - sponsorerede artikler

- Frigør rum i stuen med bambusmøbler - sponsorerede artikler



Rubrikannoncer
Andre Link
Nyhedsbrev
E-mail:

Tilmeld
Frameld