Klik venligst
Del på Facebook   Print siden  

Lokale Aalborg-virksomheder udnytter de digitale muligheder

sponsorerede artikler
Torsdag 27. august 2020 kl. 06:00

Lokale Aalborg-virksomheder udnytter de digitale muligheder
Arkivbillede


Der findes efterhånden et utal af forskellige muligheder man kan benytte sig af, hvis man ønsker mere salg. Også de fysiske butikker i Aalborg er begyndt at få øjnene op for de mange muligheder. Længe har mange haft en form for opfattelse for, at digital markedsføring kun gjorde sig gældende for online-baserede virksomheder, men sådan er det overhovedet ikke.

Flere kunder i de fysiske butikker
Når man har en fysisk butik, er der mange forskellige værktøjer man kan benytte sig af. Vi kender alle sammen Facebook, og nok også mulighederne med at man kan følge virksomhedssider, og er nok også blevet vant til at vores feed fyldes med mere og mere reklame.
Reklamen er naturligvis én vigtig indtjeningskanal for Facebook (og øvrige sociale medier), men balancen mellem både at ramme en platform der er brugbar og kommerciel kan ofte være en udfordring.

Det er Facebook også bekendt med, hvorfor der løbende laves tiltag der kan gøre brugeroplevelsen så god som mulig. Dette er også nok Facebook er lykkedes med, samtidig med at brugerne også er blevet bedre til ignorere/ sortere i den reklame de rammes af i deres nyhedsfeed.

Reklamen bør ikke ses som irriterende
Men reklamen behøver ikke at være irriterende, men irritationsmomentet opstår hvis man henvender sig til den forkerte målgruppe. At segmentere er bestemt ikke nogen nem ting at mestre – og sådan har det aldrig været, hverken hvis vi snakker online eller trykt markedsføring.

En måde hvorpå man kan gøre sin indsats mere målrettet som fysisk butik, er blandt andet at installere det man kalder for en Facebook pixel på ens hjemmeside (hvis man har sådan én). Det kan også være at man laver annoncering målrettet til de brugere der har vist interesse i ens Facebookside – følgere eller interaktioner på noget af det organiske indhold man løbende deler med sine kunder.

En klar strategi er nøglen
Det vigtigste med markedsføringen er blot at der er tænkt over det. Har man ikke en klar strategi og målsætning med sit indhold, kan det i værste tilfælde give et negativt afkast – hvilket bestemt ikke er hensigten med at igangsætte nye marketingtiltag.
Støt lokalt.
© Copyright 2024 Aalborgidag.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Klik venligst


Flere i denne sektion:

- Kend dine køkkenknive - sponsorerede artikler

- God rådgivning omkring køb og salg af fast ejendom - sponsorerede artikler

- Få 4 tilbud på din fragtopgave og spar op til 75 % - sponsorerede artikler

- Fanø byder på en aktiv naturferie - sponsorerede artikler

- Sådan kommer du let og hurtigt rundt i Aalborg - sponsorerede artikler

- Vil du starte som biavler? Læs med her - sponsorerede artikler

- Derfor er en løftekran vigtig i et byggeri - sponsorerede artikler

- Boost salget med Webshipper - sponsorerede artikler

- Det skal du gøre, når et familiemedlem dør - sponsorerede artikler

- Find den helt rigtige gave til ham - sponsorerede artikler

- Stor prisforskel hos bedemænd i Aalborg og omegn - sponsorerede artikler

- Ondt i livet? Find psykologhjælp online - sponsorerede artikler

Klik venligst


Klik venligst
Rubrikannoncer
Andre Link
Nyhedsbrev
E-mail:

Tilmeld
Frameld