Forbruger

Kvinder dominerer indkøb af søvnprodukter til børn

En ny analyse af købsmønstre for søvnprodukter til børn viser, at 87% af disse indkøb foretages af kvinder. Analysen fra Moonboon understreger kvinders afgørende rolle i beslutningsprocesser vedrørende børns søvn og trivsel.

Kvinder dominerer indkøb af søvnprodukter til børn
Af Benedikte Jensen 10. juli 2024

Hos Moonboon er denne tendens ikke overraskende, men virksomheden ser en mulighed for at tiltrække flere mandlige kunder. William Sillemann, CMO hos Moonboon, siger: “Vi arbejder aktivt på at inkludere fædre og andre mandlige omsorgspersoner i vores markedsføring og produktudvikling.”

Tendenser i nabolande

Samme tendens ses også i Tyskland, Sverige og Norge, hvor kvinder står for henholdsvis 89%, 92% og 90% af købene. Dette indikerer en bred nordeuropæisk tendens, hvor kvinder tager hovedansvaret for familiens indkøb, især når det handler om børns sundhed og trivsel.

Fremtidige forandringer

Moonboon forventer dog en ændring i fremtiden, hvor flere mænd vil blive involveret i beslutninger omkring børneprodukter. William Sillemann udtaler: “I takt med at samfundet og familieroller udvikler sig, tror jeg, at vi vil se en gradvis stigning i mænds involvering i beslutninger omkring børneprodukter.”

Sofari 2025 trak tusindvis af nysgerrige danskere til gårdbesøg

Læs også: Sofari 2025 trak tusindvis af nysgerrige danskere til gårdbesøg

Østerssauce tilbagekaldes – kan udgøre en sundhedsrisiko for personer med hvedeallergi

Læs også: Østerssauce tilbagekaldes – kan udgøre en sundhedsrisiko for personer med hvedeallergi