Nyheder
Kvinder dominerer indkøb af søvnprodukter til børn
En ny analyse af købsmønstre for søvnprodukter til børn viser, at 87% af disse indkøb foretages af kvinder. Analysen fra Moonboon understreger kvinders afgørende rolle i beslutningsprocesser vedrørende børns søvn og trivsel.
Hos Moonboon er denne tendens ikke overraskende, men virksomheden ser en mulighed for at tiltrække flere mandlige kunder. William Sillemann, CMO hos Moonboon, siger: “Vi arbejder aktivt på at inkludere fædre og andre mandlige omsorgspersoner i vores markedsføring og produktudvikling.”
Tendenser i nabolande
Samme tendens ses også i Tyskland, Sverige og Norge, hvor kvinder står for henholdsvis 89%, 92% og 90% af købene. Dette indikerer en bred nordeuropæisk tendens, hvor kvinder tager hovedansvaret for familiens indkøb, især når det handler om børns sundhed og trivsel.
Fremtidige forandringer
Moonboon forventer dog en ændring i fremtiden, hvor flere mænd vil blive involveret i beslutninger omkring børneprodukter. William Sillemann udtaler: “I takt med at samfundet og familieroller udvikler sig, tror jeg, at vi vil se en gradvis stigning i mænds involvering i beslutninger omkring børneprodukter.”