Der findes efterhånden et utal af forskellige muligheder man kan benytte sig af, hvis man ønsker mere salg. Også de fysiske butikker i Aalborg er begyndt at få øjnene op for de mange muligheder. Længe har mange haft en form for opfattelse for, at digital markedsføring kun gjorde sig gældende for online-baserede virksomheder, men sådan er det overhovedet ikke.
Flere kunder i de fysiske butikker
Når man har en fysisk butik, er der mange forskellige værktøjer man kan benytte sig af. Vi kender alle sammen Facebook, og nok også mulighederne med at man kan følge virksomhedssider, og er nok også blevet vant til at vores feed fyldes med mere og mere reklame.
Reklamen er naturligvis én vigtig indtjeningskanal for Facebook (og øvrige sociale medier), men balancen mellem både at ramme en platform der er brugbar og kommerciel kan ofte være en udfordring.
Det er Facebook også bekendt med, hvorfor der løbende laves tiltag der kan gøre brugeroplevelsen så god som mulig. Dette er også nok Facebook er lykkedes med, samtidig med at brugerne også er blevet bedre til ignorere/ sortere i den reklame de rammes af i deres nyhedsfeed.
Reklamen bør ikke ses som irriterende
Men reklamen behøver ikke at være irriterende, men irritationsmomentet opstår hvis man henvender sig til den forkerte målgruppe. At segmentere er bestemt ikke nogen nem ting at mestre og sådan har det aldrig været, hverken hvis vi snakker online eller trykt markedsføring.
En måde hvorpå man kan gøre sin indsats mere målrettet som fysisk butik, er blandt andet at installere det man kalder for en på ens hjemmeside (hvis man har sådan én). Det kan også være at man laver annoncering målrettet til de brugere der har vist interesse i ens Facebookside følgere eller interaktioner på noget af det organiske indhold man løbende deler med sine kunder.
En klar strategi er nøglen
Det vigtigste med markedsføringen er blot at der er tænkt over det. Har man ikke en klar strategi og målsætning med sit indhold, kan det i værste tilfælde give et negativt afkast hvilket bestemt ikke er hensigten med at igangsætte nye marketingtiltag.
Støt lokalt.
Læs også: