Erhverv
Salling Group og Arla i prisstrid – varer fjernes i køledisken
Forhandlingerne mellem Salling Group og Arla har været i gang i noget tid, men prisspørgsmålene har vist sig at være en knast. Salling Group har derfor truffet beslutningen om at fjerne Arla-produkterne fra kæder som Bilka, Føtex og Netto.
Kommunikationsdirektør Henrik Vinther Olesen forklarer til DetailWatch, at de ikke forstår Arlas prisudvikling, hvilket har resulteret i en hård dialog mellem parterne. Dette har påvirket kølediskene i diverse supermarkeder, hvor der fremover vil være færre produkter udelukkende fra Arla.
Alternative produkter til Aalborgs forbrugere
Forbrugere i Aalborg kan snart forvente at se nye produkter i kølediskene, da Salling Group har iværksat en proces for at finde erstatningsprodukter. Målet er at sikre en større konkurrence om priserne, så dagligvarerne fortsat kan tilbydes til en overkommelig pris. Henrik Vinther Olesen nævner, at Salling Group rækker ud til andre leverandører for at få produkter, der kan tage Arlas plads i sortimentet. Dermed ønskes det at udbyde de bedste priser til kunderne gennem øget konkurrence.
Salling Groups CEO, Anders Hagh, har gentagne gange fremhævet vigtigheden af, at kunderne tilbydes billige dagligvarer. Han understreger, at virksomheden kæmper for at holde priserne nede, hvilket også var budskabet i en udmelding tidligere på året. Her efterspurgte han villighed fra leverandørernes side til at sænke indkøbspriserne, så dagligvarehandlen kan opnå et bredt prisfald, uden at det hele skal dækkes af den enkelte forretning. Kunderne i Aalborg og resten af Salling Groups butiksnetværk kan derfor se frem til, at nye produkter snart vil være tilgængelige på hylderne, som et led i bestræbelserne på at tilbyde billigere og mere konkurrencedygtige dagligvarer.